Als u meer dan 5 minuten te laat bent, wordt automatisch een nieuwe afspraak ingepland.
Als u uw afspraak niet nakomt zonder verwittiging of minder dan 24 uur op
voorhand annuleert, wordt een vergoeding van € 25 per begonnen kwartier
aangerekend. Als deze niet betaald wordt, kan de praktijk beslissen om u
geen afspraken meer te geven.
Vanaf de derde gemiste afspraak (door uzelf of iemand uit hetzelfde
gezin zonder verwittiging), wordt u — en uw gezin — uit het
patiëntenbestand geschrapt.
Het is uw eigen verantwoordelijkheid om afspraken goed te noteren en
tijdig (minimaal 24u van tevoren) telefonisch te verplaatsen. Hoewel
Mondzorg Malle herinneringsmails stuurt, is dat slechts een extra
service en ontslaat u niet van uw eigen verantwoordelijkheid.
Preventie is erg belangrijk. Als u meer dan 4 jaar niet op controle bent geweest, behoudt de praktijk zich het recht voor om u uit het patiëntenbestand te schrappen. U kunt dan geen nieuwe afspraak meer maken.
U dient Mondzorg Malle steeds op de hoogte te brengen van wijzigingen in uw gezondheidstoestand (zoals medicatie, aandoeningen, zwangerschap) en van wijzigingen in uw algemene gegevens (zoals adres, telefoonnummer, e-mailadres, ziekenfonds).
Waar mogelijk worden conventietarieven toegepast en rechtstreeks
verrekend via de derde betalersregeling met het ziekenfonds. Die
tarieven dekken echter slechts het absolute minimum. Extra
technieken—noodzakelijk voor kwaliteitsvolle behandelingen—worden
toegepast en worden aangerekend via supplementen en transparantiecodes zoals vereist
door Europese wetgeving. U gaat hiermee akkoord als patiënt.
Mensen die regelmatig tandzorg ondergaan (zoals vorige
kalenderjaar terugbetaald via ziekenfonds) krijgen een betere
terugbetaling dan mensen zonder terugbetaalde tandzorg het voorbije
kalenderjaar; in dat geval zal uw persoonlijk aandeel ongeveer
verdubbelen.
Aangezien tandverzekeringen en hun voorwaarden sterk
variëren, kan de praktijk niet voorspellen hoeveel uw verzekering
terugbetaalt. Hiervoor kunt u best contact nemen met uw
verzekeringsmakelaar
Betalen kan via bancontact of cash. Visa en Mastercard worden niet
aanvaard. Achteraf betalen via overschrijving is niet mogelijk.
Heeft u een openstaand bedrag (zelf of binnen uw gezin), dan kunnen
toekomstige afspraken geannuleerd worden totdat de betaling volledig
voldaan is.
Bij meer dan één aanmaning komt er een administratieve kost van €10
bovenop het verschuldigde bedrag. Indien na drie aanmaningen nog niet is
betaald, wordt uw dossier overgedragen aan een incassobureau en de
bijkomende kosten zijn voor uw rekening.
Bij grote behandelingen
zoals prothese, implantaten of kroon- en brugwerk wordt bij de eerste
afspraak een voorschot van 50% aangevraagd.