x
Weten waar u aan toe bent

Veelgestelde vragen over onze huisregels

Als u meer dan 5 minuten te laat bent, wordt automatisch een nieuwe afspraak ingepland.

Als u uw afspraak niet nakomt zonder verwittiging of minder dan 24 uur op voorhand annuleert, wordt een vergoeding van € 25 per begonnen kwartier aangerekend. Als deze niet betaald wordt, kan de praktijk beslissen om u geen afspraken meer te geven.
Vanaf de derde gemiste afspraak (door uzelf of iemand uit hetzelfde gezin zonder verwittiging), wordt u — en uw gezin — uit het patiëntenbestand geschrapt.
Het is uw eigen verantwoordelijkheid om afspraken goed te noteren en tijdig (minimaal 24u van tevoren) telefonisch te verplaatsen. Hoewel Mondzorg Malle herinneringsmails stuurt, is dat slechts een extra service en ontslaat u niet van uw eigen verantwoordelijkheid.

Preventie is erg belangrijk. Als u meer dan 4 jaar niet op controle bent geweest, behoudt de praktijk zich het recht voor om u uit het patiëntenbestand te schrappen. U kunt dan geen nieuwe afspraak meer maken.

U dient Mondzorg Malle steeds op de hoogte te brengen van wijzigingen in uw gezondheidstoestand (zoals medicatie, aandoeningen, zwangerschap) en van wijzigingen in uw algemene gegevens (zoals adres, telefoonnummer, e-mailadres, ziekenfonds).

Waar mogelijk worden conventietarieven toegepast en rechtstreeks verrekend via de derde betalersregeling met het ziekenfonds. Die tarieven dekken echter slechts het absolute minimum. Extra technieken—noodzakelijk voor kwaliteitsvolle behandelingen—worden toegepast en worden aangerekend via supplementen en transparantiecodes zoals vereist door Europese wetgeving. U gaat hiermee akkoord als patiënt.
Mensen die regelmatig tandzorg ondergaan (zoals vorige kalenderjaar terugbetaald via ziekenfonds) krijgen een betere terugbetaling dan mensen zonder terugbetaalde tandzorg het voorbije kalenderjaar; in dat geval zal uw persoonlijk aandeel ongeveer verdubbelen.
Aangezien tandverzekeringen en hun voorwaarden sterk variëren, kan de praktijk niet voorspellen hoeveel uw verzekering terugbetaalt. Hiervoor kunt u best contact nemen met uw verzekeringsmakelaar

Betalen kan via bancontact of cash. Visa en Mastercard worden niet aanvaard. Achteraf betalen via overschrijving is niet mogelijk.
Heeft u een openstaand bedrag (zelf of binnen uw gezin), dan kunnen toekomstige afspraken geannuleerd worden totdat de betaling volledig voldaan is.
Bij meer dan één aanmaning komt er een administratieve kost van €10 bovenop het verschuldigde bedrag. Indien na drie aanmaningen nog niet is betaald, wordt uw dossier overgedragen aan een incassobureau en de bijkomende kosten zijn voor uw rekening.
Bij grote behandelingen zoals prothese, implantaten of kroon- en brugwerk wordt bij de eerste afspraak een voorschot van 50% aangevraagd.